Naar boven
  • Gratis verzending vanaf €50,-
  • Werkdagen voor 21.00 besteld, morgen in huis
  • Achteraf betalen mogelijk
  • Eenvoudig retourneren

Retourneren

Retouren

Wat zijn de procedures bij een retour?

Indien u goederen retour wenst te sturen, dan dient u deze te verpakken in de oorspronkelijke doos (indien mogelijk) welke goed moet worden afgesloten samen met de retourbon. De retoursticker die op de retourbon zit moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt. Retourneren kan binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling. 

In Nederland moeten retouren bij een DHL point worden afgegeven.

In Belgie bij een postkantoor van Bpost

In Duitsland geeft de consument opdracht aan UPS om het bij hem op te halen.

Let op! Het bedrag wordt binnen 14 dagen op uw rekening gestort.

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?

U kunt uw pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat de artikelen alleen worden geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking verpakt zijn, met aangehecht prijskaartje. Wij sturen het pakketje voor u terug en u krijgt zo snel mogelijk uw geld retour gestort op de rekening waarmee u betaald heeft. In dit geval rekenen wij geen retourkosten. Indien de retour gestuurde artikelen door u beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan u retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan u vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.

Kan ik een artikel omruilen?

Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kunt u het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kunt u opnieuw bestellen bij ons in de webshop.

Wat zijn de regels voor het retourneren?

Wij verzoeken u om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin u de producten heeft ontvangen en plak de retoursticker over uw adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen door u beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan u retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan u vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?

Wij vragen een bijdrage in de retourkosten van €2,95 tenzij het een productklacht betreft. U hoeft deze overigens niet zelf bij de vervoerder te betalen, maar dit wordt verrekend met het aan u uit te betalen bedrag. Wanneer u het pakketje bij ons in de winkel komt terug brengen rekenen wij geen kosten. 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?

Wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag u deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dient u dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.

Heeft u een klacht?

Bent u niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail op webshop@wesselsmode.nl.


Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht?

Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit uw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst?

Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Vul op het retourformulier in, welke artikelen u retour stuurt en geef de retourreden door middel van de retourcode aan. Stop het retour formulier in de doos en plak de adresstikker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.

De retourzending kunt u afgeven bij ons in de winkel of anders bij een DHL afgiftepoint bij u in de omgeving indien u in Nederland woont. Een DHL afgiftepoint bij u in de omgeving kunt u vinden via https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop Voor Belgie kunt u het pakket afleveren bij een van de 1250 Bpost postkantoren of PostPunten. Voor Duitsland geldt, dat u de retourzending moet aanmelden bij klantenservice@localonline.nl, UPS komt daarna het pakket bij u ophalen.

Uw retour wordt via de hierboven aangegeven vervoerders verzonden naar ons logistiek magazijn.

Het adres van ons logistieke magazijn is:

Doc Data Fulfilment (Localonline),

Veerweg 16,

5145NS te Waalwijk

Nederland.